Značka ŠKODA po rokoch mení svoje logo. Nové poňatie kladie väčší dôraz na samotný nápis ŠKODA a výrazné využitie dvoch nových zelených komunikačných farieb.
Väčšiu zmenu svojej identity značka ŠKODA za posledných 30 rokov nezažila. Okrem nového dizajnového jazyka automobilka pripravuje aj modernizáciu dizajnu značky. Súčasťou tejto modernizácie je aj nové logo ŠKODA.
Nová vizuálna identita bude moderná a dobre viditeľná.
Stále zelená identita
Okrem nového poňatia grafiky sa branding značky dočkal aj ďalších zmien. Po novom bude firma slovný nápis ŠKODA a tradičný okrídlený šíp v prstenci využívať viac oddelene. Hlavným komunikačným nástrojom sa stane nápis. Toto typografické logo sa objaví nielen na zadnej časti áut ŠKODA, ako tomu bolo v posledných rokoch, ale rovnako tak vpredu.
Nové logo na prednej časti štúdie VISION 7S.
V záujme toho, aby bol nápis výraznejší, dostal novú podobu s integrovaným mäkčeňom a okrem toho pracuje so symetriou a kombináciou oblín a hrán. „Mäkčeň bol pre nás výzvou, pretože z globálnej perspektívy zvykne byť pre väčšinu našich zákazníkov mätúci. V novej podobe bude integrovaný a splynie so symetriou loga, pričom zákazníci na domácom trhu a rovnako tak na niektorých ďalších trhoch ho v nápise aj tak rozpoznajú,“ vysvetľuje významnú zmenu Martin Pavlík ako druhý člen marketingového tímu, ktorý novú identitu značky pripravoval.
Nové logo a jeho farebnosť lepšie vyhovujú mobilným zariadeniam.
V záujme toho, aby bol nápis výraznejší, dostal novú podobu s integrovaným mäkčeňom a okrem toho pracuje so symetriou a kombináciou oblín a hrán. „Mäkčeň bol pre nás výzvou, pretože z globálnej perspektívy zvykne byť pre väčšinu našich zákazníkov mätúci. V novej podobe bude integrovaný a splynie so symetriou loga, pričom zákazníci na domácom trhu a rovnako tak na niektorých ďalších trhoch ho v nápise aj tak rozpoznajú,“ vysvetľuje významnú zmenu Martin Pavlík ako druhý člen marketingového tímu, ktorý novú identitu značky pripravoval.
165 návrhov a viac ako rok práce
Na tvorbe novej identity značky pracoval len veľmi malý tím ľudí s podporou naprieč celou automobilkou. Práce trvali vyše roka a tím najskôr pracoval s celkovým počtom 165 návrhov, z ktorých sa postupne vykryštalizovala trojica „finalistov“. Tých potom automobilka podrobila dôkladnej previerke, ktorej sa zúčastnilo vyše 2 200 respondentov z Česka, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraelu. Na základe ich spätnej väzby zvíťazila práve predstavená podoba loga.
Petra Mackeová a Martin Pavlík pri vývoji nového loga
V záujme toho, aby bol nápis výraznejší, dostal novú podobu s integrovaným mäkčeňom a okrem toho pracuje so symetriou a kombináciou oblín a hrán. „Mäkčeň bol pre nás výzvou, pretože z globálnej perspektívy zvykne byť pre väčšinu našich zákazníkov mätúci. V novej podobe bude integrovaný a splynie so symetriou loga, pričom zákazníci na domácom trhu a rovnako tak na niektorých ďalších trhoch ho v nápise aj tak rozpoznajú,“ vysvetľuje významnú zmenu Martin Pavlík ako druhý člen marketingového tímu, ktorý novú identitu značky pripravoval.
Riešenie novej vizuálnej identity musí byť vždy komplexné.
Zdroj: skoda-storyboard.com