Zoznámte sa s jeho novou tvárou.

Inovovaný model ŠKODA KodiaQ prináša rad vylepšení obľúbeného SUV, ktorého ŠKODA v štyroch závodoch po celom svete (v Česku v Kvasinách a ďalej v Rusku, Indii a Číne) vyrobila vyše 600 000 kusov. Novinka chce na tento úspech nadviazať a dať zákazníkom možnosť získať najmodernejšiu techniku, vrátane nových motorov alebo inovovaných prvkov výbavy a vylepšených asistenčných systémov.

„KodiaQ má pre značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na začiatku našej SUV ofenzívy a otvoril úplne nový, vysoko dynamický segment vozidiel SUV. Zákazníci a medzinárodný odborný tlač na modeli oceňujú tiež typické prednosti vozov ŠKODA, „opisuje dôležitú úlohu modelu KodiaQ predseda predstavenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer s tým, že zákazníci na voze oceňujú tradičné hodnoty značky: emotívne dizajn, skvelý pomer výkon / cena a bohatú ponuku vnútorného priestoru i výbavy vozidla.

Výraznejší a osobitejší

Práve nový a ešte emotívnejšie dizajn bude základným poznávacím znakom omladeného SUV KodiaQ. Predok dostala vzpriamenejší šesťuholníkovou masku chladiča a novú, vyššie položenú kapotu. KodiaQ tiež vďaka ďalším detailom získal off-roadovější vzhľad, podpisujú sa na ňom predovšetkým nové nárazníky. Tie sú po oboch stranách orámované prvky v tvare písmena L. Vyznačujú sa širším centrálnym prívodom vzduchu a dekory vo farbe hliníka.

Nové sú tiež svetlomety vpredu. Hlavné svetlá sú užšie a pôsobia dynamicky, v kombinácii s hmlovými svetlami potom tvoria novú, „štvorokú“ svetelnú grafiku tohto SUV. Čelné svetlomety využívajú štandardne Full LED technológiu a voliteľne sú k dispozícii špičkové Matrix-LED svetlomety.

Zadný nárazník dostal výrazný difúzor a jeho grafické prevedenie ladí s predným nárazníkom. Prepracovaný nárazník s výraznými hranami zároveň pomáha opticky rozširovať karosériu auta a dodáva jej dynamickejší vzhľad. V tomto mu asistujú aj ďalšie prvky: najmä nový spojler na vrchole piatych dverí a tiež prepracované svetlomety, ktoré majú full LED techniku ​​a novo užšie a ostrejšie rezané tvary. Grafika v štýle písmena C však zostáva.

„Uvedením modelu KodiaQ na trh pred štyrmi rokmi sme urobili veľký krok smerom k nášmu súčasnému dizajnovému jazyku. Vďaka cieleným, drobným úpravám má naša veľké SUV teraz ešte emocionálnejší vzhľad. Nové usporiadanie predných svetlometov s „štvorokou“ tvárou dodáva vozidlu KodiaQ osobitý charakter. Nové prvky hliníkového vzhľadu na prednej i zadnej časti dodávajú vozidlu terénny vzhľad. Športovejší dizajn má vďaka novému strešnému spojleru a ostro rezaným zadným svetlám tiež zadná časť,“ zhŕňa dizajnové zmeny Oliver Stefani, šéf dizajnér ŠKODA AUTO. Nový KodiaQ RS sa od ostatných verzií odlišuje okrem iného prepracovanou šesťhrannou maskou chladiča s výraznými dvojitými rebrami v lesklej čiernej povrchovej úprave. V porovnaní so svojím predchodcom má teraz KodiaQ RS zreteľný, dynamicky navrhnutý predný nárazník špecifický pre daný model.

Oliver Stefani, šéfdesignér ŠKODA AUTO, představuje nový KODIAQ.

Ešte viac pohodlia

Rad zmien sa samozrejme odohral aj v interiéri modelu KodiaQ. „Znovu sme vylepšili priestranný, komfortný interiér vozidla KodiaQ. Nové kontrastné prešitie a ambientné LED osvetlenie s rozšírenými funkciami dodávajú interiéru nové optické akcenty. Celkový dojem umocňujú decentné dizajnové prvky. Prvýkrát sa v modeli KodiaQ objavujú tiež elektricky nastaviteľné ergonomické sedadlá, ktorá ponúkajú ventiláciu a masážnu funkciu, „popisuje novinky Stefani.

Okrem nových dekoratívnych prvkov môžu zákazníci voliť napríklad aj nové materiály čalúnenia sedadiel. Vo výbave Style sú voliteľne k dispozícii sedadlá s čalúnením z recyklovaných materiálov. Každá z výbavových línií, teda Ambition, Style, LAURIN & KLEMENT, SPORTLINE a RS potom má svoje charakteristické znaky. Výbava Ambition napríklad ponúka prvky so vzhľadom brúseného hliníka, Style má detaily s diamantovou štruktúrou a LAURIN & KLEMENT dostáva napríklad chrómované prvky v madlách dverí.
Všetky prevedenia nového modelu KodiaQ potom majú nový volant: štandardne ide o nový dvojramenný s kryštalickými ovládacími prvkami, športovo strihané verzie SPORTLINE a RS potom majú zodpovedajúce športový trojramenný volant.

ŠKODA KODIAQ vo verzií LAURIN&KLEMENT

ŠKODA KODIAQ RS

ŠKODA KODIAQ vo verzií SPORTLINE

Jednou z veľkých noviniek voliteľne sedemmiestneho interiéru sú ergonomické sedadlá, ktoré sú za príplatok k dispozícii cestujúcim vpredu. Sú plne elektricky nastaviteľné, s manuálne predĺžiteľným sedákom a okrem pamäte a čalúnenia v perforovanej koži môžu mať vyhrievanie, odvetrávanie a dokonca aj masážnu funkciu. Tieto príjemné detaily posúvajú komfort na palube na úplne novú úroveň.

Interiér môže byť voliteľne dokonca sedemmiestny.

Cestujúci potom majú samozrejme k dispozícii špičkový infotainment s dotykovým displejom o uhlopriečke až 9,2 palca. Vodič má štandardne od výbavy Style virtuálnej prístrojový štít veľkosti 10,25 palca, ktorý prináša štyri rôzne možnosti zobrazenia a pri prevedení SPORTLINE a RS navyše ešte jeden športovo ladený pohľad. Zobrazenie na displeji si samozrejme môže vodič prispôsobiť.

Infotainment Bolero, Amundsen a Columbus disponujú vstavanou ESIM kartou a ich užívatelia sa môžu tešiť na moderné funkcie s možnosťami ovládania prvkov vozidla skrze mobilnú aplikáciu alebo digitálny asistentku Lauru, ktorá rozumie pätnástim jazykom a v slovenčine, angličtine, nemčine, francúzštine, taliančine a španielčine rozumie súvislej reči. Samozrejmosťou je prepojenie s mobilnými telefónmi prostredníctvom funkcií Apple CarPlay, Android Auto alebo MirrorLink. Voliteľne je k dispozícii bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Vylepšenia sa dočkal aj audiosystém Canton, ktorý nanovo disponuje dvoma reproduktormi navyše (je ich celkom 12).

Displej moderného infotainmentu

Paleta moderných motorov

Model ŠKODA KodiaQ bude novo k dispozícii s päticou motorov, dvoma vznetovými a troma zážihovými motormi. Všetky patria do novej modelovej rady Evo, ktorá kladie dôraz na nízke emisie. „Motory Evo modelu KodiaQ kombinujú suverénny výkon, vysokú účinnosť a nízke emisie CO2 a NOx. Proces Twin Dosing, ktorý sa objavuje u naftových motorov, znižuje počas úpravy výfukových plynov emisie oxidov dusíka o približne 80%. Benzínové motory pracujú so vstrekovacími tlakmi až 350 bar, ktoré zaisťujú nižšiu spotrebu paliva. KodiaQ RS prvýkrát ponúka benzínový motor, ktorý vďaka vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti ďalej zvyšuje dynamiku športového vrcholného modelu značky ŠKODA, „hovorí k palete motorov Johannes Nefta, člen predstavenstva ŠKODA AUTO zodpovedný za technický vývoj.

Vstupné motorizáciou pre KodiaQ je agregát 1.5 TSI s výkonom 110 kW a technológií vypínanie valcov a pohonom predných kolies v spojení s manuálnou prevodovkou. Rovnaký výkon ponúka štvorvalec 2.0 TDI, ktorý je štandardne kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Voliteľne pre 2,0 TDI je k dispozícii pohon všetkých kolies. Všetky zostávajúce prevedenie nového typu KodiaQ potom majú pohon všetkých kolies s prevodovku DSG štandardne.

Zástupcom dieselov je v silnejšej časti palety agregát 2.0 TDI s výkonom 147 kW. Benzínovou alternatívou je motor 2.0 TSI so 140 kW. A vrcholom je verzia RS s motorom 2.0 TSI vyladeným na 180 kW. Jeho výkon je tak o 4 kW vyššie ako u predchodcu, k tomu je nový zážihový agregát o 60 kilogramov ľahší a ďalších 5,2 kilogramu ušetrí nová prevodovka DSG.

Zdroj: skoda-storyboard.com