Koncepčné vozidlá Hyundai poskytujú fascinujúci pohľad do blízkej budúcnosti.

Koncepty vozidiel, ktoré Hyundai v ostatných rokoch predstavil, obsahovali návrhy prvkov, ktoré sa objavujú aj v sériovo vyrábaných modeloch

Najnovším konceptom z dielne Hyundai je elektromobil „Prophecy“ (Proroctvo), ktorý stelesňuje dizajnovú identitu „Sensuous Sportiness“ (Zmyselná športovosť)

Spoločnosť Hyundai nedávno predstavila svoj najnovší koncept elektromobilu „Prophecy“, ktorý stelesňuje dizajnovú identitu spoločnosti „Sensuous Sportiness“. Rovnako ako ostatné v minulosti predstavené koncepty, aj Prophecy naznačuje, ako môžu vyzerať budúce sériové modely Hyundai.

Koncepčné vozidlá umožňujú výrobcom automobilov posúvať hranice dizajnu objavovaním nových nápadov alebo štýlov. Mnohí výrobcovia tradične používajú tieto štúdie, aby zistili reakcie spotrebiteľov na často až radikálne novinky, ktoré sa môžu, ale nemusiapreniesť do sériovej výroby.

V ostatných rokoch Hyundai predstavil viacero zaujímavých konceptov, ktoré definovali dizajn sériových modelov. My vám prinášame ich stručný prehľad.

2012 – i-oniq

Na autosalóne v Ženeve v roku 2012 debutovala spoločnosť Hyundai konceptom elektrického športového hatchbacku s názvom i-oniq. Vozidlo navrhnuté a vyvinuté v európskom výskumnom a vývojovom centre spoločnosti Hyundai bolo prvým autom, ktoré predstavovalo typický dizajnový prvok v podobe kaskádovitého grilu. Dizajnéri spoločnosti Hyundai zvolili dynamické proporcie, aby vytvorili estetickú a zároveň funkčnúlíniu tela vozidla. Dizajn konceptu i-oniqbol charakteristický jemnými líniami a mohutným telom karosérie.Koncept i-oniq sa stal predchodcom sériovo vyrábaného modelu Hyundai IONIQ, ktorý bol uvedený o štyri roky neskôr ako prvé auto na svete s tromi elektrifikovanými pohonnými jednotkami – ako hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil.

2014 – Intrado

Štúdia Hyundai Intrado bolapredstavená na ženevskom autosalóne v roku 2014 a znamenala nový smer značky tým, že ponúkla víziu spoločnosti s cieľom uspokojiť budúce potreby mobility svojich zákazníkov. Intrado ukázalo, že pokročilé technológie vozidiel a inteligentný dizajn sa môžu navzájom krásne dopĺňať a efektívnejšie sa spojiť s vodičom a cestujúcimi. Koncept Intrado ovplyvnil dizajn aj na Slovensku obľúbeného SUV Hyundai Kona, ktorý sa začal vyrábať v roku 2017 ako prvé subkompaktné SUV značky Hyundai. Kona sa vyznačuje výrazným dizajnom a kombináciou elegantných a ostrých tvarov.

2016 – RN30

Na autosalóne v Paríži 2016 Hyundai odhalil štúdiu pretekárskeho vozidla RN30, priamo inšpirovanú motoristickým športom. Na základoch modelu i30 bol vyvinutý v úzkej spolupráci s Hyundai Motorsport, technickým centrom Hyundai Motor Europe a divíziou pre vysokovýkonné vozidlá spoločnosti Hyundai Motor. RN30 zaujal kombináciou aerodynamického dizajnu so špecializovanými vysokovýkonnými technológiami, ktoré sľubovali zážitok zo vzrušujúcej rýchlej jazdy. Vonkajší dizajn RN30 jecharakterizovaný „plávajúcim“ blatníkom nad každým kolesom, ktorý v kombinácii s bočnými splittermi zvyšuje aerodynamický výkon a vytvára predpoklady na výbornú jazdu na trati. RN30 slúžil ako predchodca pre viaceré konštrukčné prvky známe v dnes už sériovo vyrábaných modeloch i30 N a i30 N TCR. K takýmto prvkom patrí napríklad ikonické trojuholníkové brzdové svetlo v i30 N, obrys svetlometov,ale aj farba exteriéru Performance Blue či tlačidlo N-mode.

2017 – FE Fuel Cell

Futuristický koncept FE Fuel Cell, ktorý debutoval na autosalóne v Ženeve v roku 2017, znamenal výrazný krok vpred pre vozidlá poháňané vodíkovou technológiou. Týmto Hyundai opätovne potvrdil svoj záväzok k vývoju vozidiel s palivovými článkami.FE Fuel Cell Concept je inšpirovaný prírodou, neprodukuje emisie CO2, len čistú vodu. Jeho minimalistický, čistý a pokojný dizajn zdôrazňuje jeho ekologickú povahu.Vozidlo na palivové články druhej generácie spoločnosti Hyundai NEXO bolo svetu predstavené len niekoľko mesiacov po prezentácii štúdie FE Fuel Cell, z ktorej „zdedilo“ nie len SUV charakter, ale aj viaceré konštrukčné a dizajnové prvky. NEXO ponúka plynulýtvar karosérie,typický je úzky D stĺpik, ktorý siaha až k zadnému spojleru.

2018 – Le Fil Rouge

Na autosalóne v Paríži 2018 predstavil Hyundai koncepčný automobil „Le Fil Rouge“. „Le Fil Rouge“ odráža presvedčenie spoločnosti Hyundai, že minulý, súčasný a budúci dizajn tejto značky je navzájom prepojený a nemalú úlohu zohral aj koncept modelu Hyundai Pony Coupe z roku 1974.Jeho proporcie vychádzajú zo zlatého rezu. Dizajnéri spoločnosti Hyundai dosiahli proporcionálnu jedinečnosť prostredníctvom dlhého rázvoru, veľkých kolies a krátkych previsov. „Le Fil Rouge“ má dynamický vzhľad a efekt pohybu vpred.„Le Fil Rouge“ predstavoval nový začiatok dizajnu Hyundai a poskytol pohľad na jeho budúcu identitu dizajnu Sensuous Sportiness. Výraz „Sensuous“ predstavuje vylepšené emocionálne hodnoty, ktoré môžu zákazníci zažiť prostredníctvom dizajnu, a „Sportiness“ predstavuje implementáciu týchto hodnôt prostredníctvom inovatívnych riešení v oblasti mobility.Dizajnérske prvky „Le Fil Rouge“ sa preniesli do modelu Sonata ôsmej generácie a do siedmej generácie modelu Elantra.

2019 – „45“

Hyundai predstavil koncept EV „45“ na autosalóne vo Frankfurte v roku 2019. „45“ predstavuje poctu dedičstvu značky, ktoré nachádza odraz v budúcnosti. Inteligentný dizajn konceptu „45“ je modernouinterpretáciou ikonického konceptu Hyundai Pony, ktorý bol predstavený pred 45 rokmi v roku 1974. Koncept EV „45“ je charakterizovaný aerodynamickýmdizajnom inšpirovaným lietadlami z 20. rokov 20. storočia. Názov automobilu odkazuje na využitie 45-stupňových uhlov, ktoré vytvárajú siluetu v tvare kosoštvorca, a naznačujú smer dizajnu budúcich elektromobilov Hyundai. Vďaka svojmu dizajnu „45“ odstraňuje zložitosť, oslavuje čisté línie a minimalistickú štruktúru pôvodného konceptu kupé. Rovnako ako „Le Fil Rouge“, aj „45“ zosobňuje vývoj dizajnovej identity Sensuous Sportiness.

2019 – Vision T

Počas podujatia AutoMobility v americkom Los Angeles v roku 2019 predstavila spoločnosť Hyundai inovatívny koncept hybridného SUV Vision T Plug-in, ktorý ponúka víziu nového smerovania dizajnu mestského SUV dobrodruha. Bočný profil modelu Vision T, definovaný filozofiou zmyselná športovosť, vyvoláva neustály pocit rýchlosti a pohybu vpred. Dlhá kapota a rovná strecha spolu s dlhým rázvorom kolies a krátkymi prevismi odrážajú jeho dynamický charakter. Na rozdiel od prevládajúcich kompaktných dizajnov SUV, Vision T používa ostré geometrické uhly a ostré hrany na vytvorenie výrazného kontrastu medzi elegantnou siluetou a muskulatívnymi líniami.

2020 – Prophecy

Najnovšie koncepčné vozidlo spoločnosti Hyundai s označením „Prophecy“ – Proroctvo bolo predstavené v marci 2020. Na rozdiel od svojho predchodcu 45, „Prophecy“ obsahuje hladké krivky a plynulé línie. Jeho neoklasický tvar odkazuje na luxusné automobily 20. a 30. rokov minulého storočia. Vďaka jedinečným prvkom ako sú pixelované svetlá a aerodynamické kolesá však prináša výrazný futuristický dojem. Meno „Proroctvo“ je jasným náznakom toho, že toto auto je ukážkou vecí, ktoré majú prísť. Prophecy je najnovším stelesnením filozofie Sensuous Sportiness. Predstavuje dokonalú súhru medzi estetickou harmóniou a aerodynamikou. Designová identita je zrejmá z dokonalej siluety automobilu, ktorá pozostáva z jednej efektívnej oblúkovej krivky od prednej časti vozidla po zadnú.Vďaka svojmu intuitívnemu rozhraniu pre vodiča, bezemisnému pohonu a jedinečnému systému filtrácie vzduchu ponúka „Prophecy“ svojim cestujúcim príjemný relaxačný zážitok a zároveň chráni životné prostredie. Toto všetko možno označiť ako koncepciu „Optimistický futurizmus“.

Pokračovaním v prehliadaní tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť